Egy modern fali töltő akár 11–22 kW teljesítményt is tudna biztosítani, viszont a legtöbb családi ház villamos hálózata szintén csak ekkora, vagy ennél kisebb kapacitásra van méretezve. Itt lép képbe a dinamikus teljesítménymenedzsment – egy okos technológia, amely gondoskodik róla, hogy az autótöltés ne terhelje túl az otthoni elektromos...

A következőekben összeszedtem az általunk forgalmazott töltőket, hogy a katalógusadatokon és a gyártói leírásokon túl saját véleményt és összehasonlítást adjak, ami a választásnál segítség lehet. Minden töltőt ismerek felhasználói, illetve telepítői szemszögből is, így a véleményemet nem csak a használati élmény, de a töltőkben található "vas" is...

Az elektromos autók mára nemcsak környezetbarát megoldást jelentenek, hanem kényelmes és gazdaságos alternatívát is a mindennapi közlekedéshez. A modern modellek jól használhatók, élvezetes vezetni őket, és a fenntartási költségük is meglepően alacsony. A hatótáv miatti félelem – ami korábban sokakat visszatartott – ma már szinte teljesen eltűnt.

A túlfeszültség-védelmi eszközök (SPD-k) célja, hogy megvédjék az elektromos berendezéseket a hálózatban fellépő hirtelen feszültségingadozások ellen. Ezek a hirtelen feszültségek jellemzően közvetlen vagy távoli villámcsapásokból, kapcsolási műveletekből vagy hálózati hibákból eredhetnek. Ha nem kezeljük megfelelően, ezek az áramlökések súlyos...

Több mint 3400 vállalat igényelt támogatást zöld járművek vásárlásához egy, az RRF-REP-10.10.1-24 kód alatt futó program keretében. A beadott pályázatok összértéke már meghaladja a 16 milliárd forintot, amely az elérhető 30 milliárdos keretösszeg több mint felét lefedi – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook-oldalán.

A tegnap esti Magyar Közlönyben megjelent döntés szerint 2024. szeptember 1-jétől a hibrid járművek már nem kaphatnak zöld rendszámot, és 2026. november 30-ig a korábban kiadott zöld rendszámokat is le kell cserélni az 5P (külső töltésű) és az 5N (növelt hatótávolságú) környezetvédelmi osztályba sorolt autók esetében.

Az elektromos autók töltési ideje 20 perctől 10 óráig változhat. AC töltésnél órákban mérhető a töltési idő, de egy átlagos autó 6-8 óra alatt otthonunkban is feltölthető. Az hogy mennyi idő alatt töltődik fel egy autó, több dolog függvénye:

A piacon rengetegféle falitöltővel találkozhatunk, ezek megismeréséhez írjuk az alábbi ismertetőt. A fő különbség a töltők között a szoftverben keresendő. Okos, de mennyire okos, mitől okos? Ma már minden eszközünket okosnak titulálunk, de mit jelent ez egy töltő esetében?